När FromSoftware tillkännager ett spel kan du satsa på att ditt folk uppmärksammar ditt liv. Dess långa rad träffar, som börjar med Demons Souls (nyligen remasterade i utmärkt stil ), som går igenom Dark Souls -sagan, Bloodborne och Sekiro, har förtjänat det ett jäkla rykte.

Om du tar den spelskapande förmågan och lägger till planeringen av George RR Martin, författaren bakom Game of Thrones, har du ett seriöst lockande förslag – och det är precis vad vi tittar på med Elden Ring. Ta reda på allt du behöver veta nedan.

ekorre_widget_160914

Elden Ring trailer och släppdatum

Elden Ring tillkännagavs med en fin och splashy trailer, inbäddad nedan, på E3 2019, och sedan bjöds vi på bokstavligen år av radiotystnad, utan absolut några nyheter att tala om. Släpvagnen hade absolut massor att gå på när det gäller teman och idéer, men det var fortfarande en ganska tuff tid.

Nu har allt förändrats – 2021: s Summer Games Fest live kickoff stream slutade med en smäll och debuterade en utökad ny trailer, som du kan se ovan, full av avslöjanden och till och med glimtar av gameplay. Det släppdatum som det erbjöds har nu ändrats.

Som du kan se kommer Elden Ring nu ut den 25 februari 2022, även om det kommer att finnas ett slutet nätverkstest före det i november 2021.

Elden Ring plattformar

FromSoftware har en rutig historia när det gäller att släppa sina spel på olika plattformar – några av dem, som Demons själar i både inkarnationer och Bloodborne har varit PlayStation -exklusiva.

Så verkar det inte vara den här gången – vi vet nu att spelet kommer ut på alla plattformar du kan hoppas på, inklusive PS4, PS5, Xbox Series X/S och Xbox One. Dessutom, för första gången för FromSoftware, kommer PC-spelare att få en dag-och-datum-lansering också.

För närvarande ser det dock ut som att ägare till nästa generations konsoler inte nödvändigtvis kommer att kunna köpa specifika versioner för sin nya hårdvara – istället kommer du att få en gratis uppgradering till nästa om du köper PS4- eller Xbox One -versionen av Elden Ring -gen version också. Det är trots allt ett system som fungerar bra för många andra titlar.

Elden Ring -berättelse

Här blir saker och ting riktigt saftiga – George RR Martin har skapat denna mörka fantasivärld tillsammans med Hidetaka Miyazaki, hjärnan bakom Souls -serien. Det är en fantastisk team-up, och samlar också två absoluta specialister på dystra överraskningar.

Släpvagnarna målar en scen av en krossad värld, och spelets officiella hemsida belyser lite mer. Elden Ring ligger i Lands Between, som har hamnat i konflikt genom krossning av Elden Ring, som till synes skyddar Erdtree (det enorma glänsande trädet i trailern, vi gissar).

Eftersom skärvorna i Elden -ringen har gripits av olika otäcka chefer, tror vi att du kommer att få i uppgift att besegra dem i tur och ordning och återta dessa bitar för att återskapa ringen – det låter som en ganska genomförbar FromSoftware -typ av struktur.

Elden Ring -spel

Elden Ring ser ut som ett stort steg för FromSoftware – flera källor inklusive Phil Spencer från Xbox har diskuterat att det är studioens största och mest ambitiösa spel hittills. En del av det verkar vara relaterat till ett bredare spelomfång, även om Miyazaki har sagt i intervjuer att han tror att det kommer att ta spelare cirka 30 timmar att slutföra, vilket inte är för skrämmande.

Vi förväntar oss fortfarande att se massor av utmanande stridsmöten, naturligtvis, och spelet är återigen en tredjepersons action-RPG, men det kommer att finnas mycket fler alternativ för spelare. För det första vet vi nu att magi kommer att vara en stor del av världen – den är stor i Souls -spelen också, men ibland känns det mer som ett tillägg än en grundläggande gameplay -princip.

På samma sätt innehåller den nya filmen massor av gameplay på hästryggen, vilket bekräftar ett nytt sätt att komma runt en större öppen värld, ett första för FromSoftware. Den världen kommer att gå igenom på egen hand eller med andra genom online -multiplayer, och allt låter lite mindre ogenomskinligt än multiplayer i andra FromSoftware -spel.

Enligt en stor intervju med Miyazakifrån IGN kommer det att finnas sex stora områden, ungefär som ett Zelda -spelets fängelsehålor, för spelare att utforska utanför huvudkartan – dessa kan hanteras i valfri ordning. Huvudnavvärlden kommer att ha en karta för vägledning, men dessa fängelsehålor kommer inte.

Det öppna världsformatet är naturligtvis också stora nyheter och kommer att bli en stor förändring för FromSoftware. Men Miyazaki har bekräftat att de inte tänker efterlikna något som The Witcher 3 – det kommer inte att finnas städer fulla av NPC: er att prata med eller få uppdrag från. Snarare kommer den öppna världen att vara tillgänglig för att sömlöst utforska som det vi hoppas kommer att vara som en sammanbunden uppsättning FromSoftwares redan expansiva nivåer.

I mitten av oktober 2021 fick vi ännu en bit intressanta spelmaterial-ett läckage på cirka 30 sekunder, vilket inte är särskilt glamoröst men visar spelarens karaktär springa runt och hoppa i ett öppet område.

Multiplayer har också detaljerats lite-du kommer att kunna samarbeta i hela Elden Ring med upp till tre vänner, även om du spelar i co-op kommer du att hindra att du kan rida din häst, intressant. Det kan göra det mer till en fängelse för fängelsehålor, snarare än utforskning.

Som i Souls -spelen kommer det också att finnas karaktärsanpassning, med massor av stridsalternativ som passar olika spelstilar. Förhoppningsvis kan spelet ta ett blad från nyinspelningen av Demons själar och låta oss skapa människor som inte ser ut som potatis – alltid en bonus!

ekorre_widget_178110

Leave a comment